چکیده
کسب و کار و تعاملات تجاری را می توان یکی از فراگیرترین حوزه تعاملات اجتماعی در جوامع بشری دانست. این حوزه همواره به عنوان یکی از دشوارترین حوزه­ها برای سامان دهی و نظام سازی مطرح بوده است تا جایی که تئوری های مختلف اقتصادی سعی در تبیین آن در سطوح مختلف کرده اند. آموزه های دین اسلام در حوزه اقتصادی و روابط تجاری به گونه فراگیر و همه جانبه، یک نظام و سامانی در حوزه روابط کسب و کار بنا می کنند که بر پایه مفهوم کسب و کار حلال ساخته می شود. در واقع آنچه که سامان دهنده حوزه تعاملات تجاری و اقتصادی در بین افراد است، تلاش ایشان برای کسب روزی حلال است. به عبارت دیگر در تلاش برای کسب روزی حلال، هم سعادت اخروی تامین خواهد شد و هم کارآمدی دین در عرصه سامان بخشیدن به روابط تجاری به بهترین شکل و الگو به منصه ظهور خواهد رسید. بر این اساس در نوشتار حاضر تلاش شد تا اصول کسب و کار حلال با تکیه بر آیات و روایات احصا و تا حدودی تبیین شود. از جمله این اصول می توان شاخص های کسب و کار اسلامی در عرصه حقوق و دستمزد، خرید و فروش، توزیع، مصرف، تبلیغات و ترویج و شاخص های کلی در کسب و کار اسلامی اشاره کرد.
کلیدواژه ها

کسب و کار حلال؛ مفهوم شناسی؛ اخلاق کسب و کار؛ بازار اسلامی

دریافت اصل مقاله از لینک زیر

http://akhlagh.morsalat.ir/article_65050.html

پشت پرده تبلیغات پرتکرار تلویزیونی و هنرنمایی جدید صدا و سیما در پول درآوردن!

نمایش ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری در تبلیغات تلویزیونی(2)

نمایش ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری در تبلیغات تلویزیونی(1)

کسب ,کار ,حوزه ,های ,حلال ,تجاری ,کسب و ,و کار ,کار حلال ,کار اسلامی ,تجاری به

مشخصات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پایگاه میثم تمار مزرعه شور نجوایِ بی پروا گفتار درمان امیار تجهیز عشق وخوشبختی نرده چوبی خلاقیت در آموزش صادق شکاری جیرفت کار Sa-Sa